Voedingsdriehoek

Gezond en duurzaam eten. Wat is dat en hoe je dat precies? 

De voedingsdriehoek geeft tips, die voor iedereen haalbaar zijn.

  1. Neem plantaardige producten, als basis voor elke maaltijd.
  2. Beperk producten van dierlijke oorsprong.
  3. Drink vooral water.
  4. Beperk ultra-bewerkte producten tot een minimum.
  5. Varieer en zoek alternatieven. Eet bijvoorbeeld elke dag een andere seizoensgroente.
  6. Eet op vaste tijdstippen en samen met anderen, dat helpt je om tegelmaat te houden.
  7. Eet bewust en met mate. Neem kleine porties van wat minder gezond is.
  8. Pas je omgeving aan zodat de gezonde keuze de gemakkelijkste wordt.
  9. Doe het stap voor stap. Een weekmenu helpt je om goed te plannen. Elke kleine verbetering is een stap vooruit!
  10. Verwen je zelf dagelijks met lekkere gezonde voeding. En gun jezelf af en toe een minder gezonde uitspatting. Blijf dan gewoon bewust van de frequentie (niet te vaak) en portiegrootte (niet te veel).

Je kan je het ook heel gemakkelijk maken om te kiezen voor onze héérlijke shakes. Makkelijk, snel klaar, lekker en boordevol vitaminen en mineralen. En bovendien véél minder afval en eetwaren, die bederven omdat je teveel hebt gekocht... 

Verkrijgbaar in verschillende smaken en dus ontelbare variaties mogelijk. 

De shake van de week:

elke maandag vind je "de lekkerste maaltijdshake" 

op de FB-pagina @Energiek met Miek.