Voeding en kleuren

WAT heeft kleur te maken met voeding?

De kleuren van fruit en groenten bevatten en zijn gerelateerd aan de families van fytonutriënten. Er zijn namelijk zeven kleurenfamilies. 


Voorbeelden.

Een rode tomaat bevat de "rode familie" van lycopeen, fytoeen, fytoflueen, alfa- en bètacaroteen en vitamine E. De meeste supplementen bevatten lycopeen, maar u krijgt er meer van binnen door het eten van een tomaat. Hoe dieper de rode kleur, hoe meer fytonutriënten, dus meer voedingsstoffen. 

De oranje kleur van wortels is te wijten aan bèta-caroteen dat kan worden omgezet in vitamine A. Dit is belangrijk voor het gezichtsvermogen aangezien vitamine A in de vorm van retina UV-licht absorbeert en een boodschap naar de hersenen stuurt. 

De paarse kleur van aubergines is ook te vinden bij paarse bessen en staat voor anthocyanines. Dit zijn krachtige antioxidanten die de aubergine beschermen en antioxidanten zijn voor ons lichaam.


Waarom kiezen voor een Herbalife Nutrition Voedingsshake? 


Alle kleuren zijn belangrijk. Dus probeer daarom zoveel mogelijk kleuren, per dag, te eten. 
Heb je het daar moeilijk mee? Of heb je weinig tijd?
 

Dan kan je ook kiezen voor één Maaltijdvervangende Shake per dag te eten, boordevol noodzakelijke voedingsstoffen, die in het kleurengamma aanwezig zijn.