Een gezond voedingspatroon voor een gezonde huid (deel 2)

Het belang van antioxidanten en vitamines

Hoewel eiwit essentieel is voor het bereiken van een gezonde huid, zijn antioxidanten A, C en E ook cruciaal.

Een tekort aan deze voedingsstoffen kan de gezondheid van uw huid beïnvloeden. De huid vertoont gemakkelijk de effecten van oxidatieve schade, en van antioxidanten is aangetoond dat ze krachtig zijn in het beschermen van de huid tegen oxidatieve schade.

Zorg ervoor dat je dieet fruit zoals bosbessen, aardbeien en appels bevat, en groenten zoals broccoli, spinazie en boerenkool.

Bovendien is een multivitaminen supplement een uitstekende manier om ervoor te zorgen dat u uw huid voorziet van wat het nodig heeft om er gezond uit te zien. 

Extra voordelen, ze bieden antioxidanten en mineralen om gezonde nagels en haar te ondersteunen. 

Een goed multivitaminen supplement is de Herbalife Nutrition Vitaminen & Mineralen, specifiek voor vrouwen en mannen. 

Collageen Consumptie

Het collageen van het menselijk lichaam is goed voor 25% tot 30% van het totale eiwit, waarvan ongeveer 75% huidcollageen.

Collageen bevindt zich voornamelijk in het bindweefsel en het is verantwoordelijk voor de stevige structuur van de lederhuid.

Tijdens het verouderingsproces, dat halverwege de twintig begint, lijdt de huid aan een geleidelijk vochtverlies en wordt deze steeds droger.

Wanneer dit gebeurt, wordt de dermis dunner; het bindweefsel verliest zijn stevigheid en elasticiteit, en rimpels en doorzakken beginnen op te treden.

Een gezond voedingspatroon kan een gezonde huid ondersteunen. Het is de beste manier om er geweldig uit te zien en je goed te voelen.

Wanneer je je lichaam van binnenuit voedt, met de juiste voeding en voedingsstoffen, zal je lichaam je bedanken met een jeugdige en stralende huid!